Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

Faceți căutări pe acest blog

21 martie 2016

Alimenaţia şi ateroscleroza; cum putem fi mai sănătoşi

Arterele sunt vase de sange care furnizează oxigenul din sange de la inima, la diferite țesuturi din intregul organism. Fiecare artera este un tub muscular format din trei straturi:
  • Intima sau tunica internă (stratul interior)
  • Tunica medie (un strat de muschi care se ocupă de înalta presiune din inimă)
  • Tunica adventicială (tesutul conjunctiv care leagă arterele la nivelul tesuturilor din jur)

  • Cea mai mare artera este aorta. Ea are o rețea de artere mai mici, cunoscute sub numele de arteriolelor si capilare, care se extind pe tot corpul. Arterele sanatoase au pereții interiori netezi și sângele trece prin ele cu ușurință.

Atunci când placa se acumuleaza pe peretii interiori, arterele se îngroaşă și inhibă fluxul de sange. Placa este formată din diferite substanțe care circula in sange, ca grasimi, colesterol, calciu, deșeuri celulare și fibrină.
Persoanele care au un nivel ridicat de lipoproteine ​​cu densitate joasă (LDL sau colesterolul "rău") și niveluri scăzute de lipoproteine ​​cu densitate mare (HDL sau colesterolul "bun"), au un risc mai mare de a avea artere înfundate. Alti factori de risc sunt hipertensiune arterială, diabetul zaharat și fumatul.
Arterele infundate sau blocate pot duce la diferite probleme de sanatate, cum ar fi boala coronariana, boala arterei carotide, boală arterială periferică, infarct miocardic (atac de cord), și accident cerebrovascular (accident vascular cerebral). Multe alimente sunt deosebit de benefice pentru menținerea arterelor curate și îmbunătățirea sănătății inimii.
Usturoiul
Imagini pentru garlic
Un mod ușor de a curăța arterele natural este de a consuma usturoi . Potrivit unui studiu realizat la Centrul Cardiovascular din Mainz, Germania, cercetatorii au descoperit ca aportul regulat de usturoi poate ajuta la prevenirea întăriri aortei. Acesta imbunatateste starea de sanatate a arterelor prin reducerea nivelului de colesterol LDL. Mananca 1-4 catei de usturoi crud în fiecare zi. Puteți include, de asemenea, usturoiul în supe, tocane, caserole si sosuri pentru salate. Puteți încerca chiar un supliment de usturoi. Consultați medicul dumneavoastră pentru recomandări cu privire la suplimentele alimentare.

Rodia

Acest fruct exotic ajuta la curatarea arterelor. Potrivit unui studiu din 2005, publicat în Proceedings al Academiei Nationale de Stiinte, oamenii de stiinta cred că antioxidanții (în special vitamina C și polifenoli) din rodie stimuleaza productia de oxid nitric, care, la rândul său, ajută la menținerea sângelui fluid și arterele curate. Acest fruct poate reduce chiar formațiuni de placa deja existente în artere.Imagini pentru pomegranate
Puteți bea suc de rodie proaspăt extras sau faceţi salate de fructe și piureuri cu rodii în dieta dumneavoastră.
Notă: Deoarece sucul ​​de rodie poate să nu fie adecvat atunci când e luat cu anumite medicamente, cel mai bine este să se consulte medicul despre consumul acestui suc.

Somon

Somonul poate juca un rol esențial în menținerea arterelor libere de acumularea plăcii bacteriene. Acesta este bogat în acizi grași sănătoși omega-3 - acid docosahexaenoic (DHA) și acid eicosapentaenoic (EPA), care cresc nivelul de HDL colesterol, reduce nivelul trigliceridelor și reduce inflamația vaselor de sânge și formarea de cheaguri de sânge în artere. Acești acizi grași poate scădea chiar tensiunea arterială.Imagini pentru somon
The American Heart Association recomanda consumul de 2 până la 3 portii de somon, in fiecare saptamana. Opteaza pentru preparate la cuptor și grătar.

Curcuma

Condimentul curcuma este un agent puternic anti-inflamator, care poate ajuta la menținerea arterelor libere de orice fel de blocaj. Acesta conține curcumina, care scade inflamația, o cauză majoră ce duce la rigidizarea arterelor.Imagini pentru curcuma
Potrivit unui studiu din 2009 realizat de cercetatorii francezi, curcumina poate ajuta la reducerea depozitelor de grasime in artere cu aproape 26 la sută.
Ea are vitamina B6, care este importanta in mentinerea nivelurilor optime de homocisteina, care, în exces provoacă acumularea plăcii bacteriene și a vaselor de sânge. Mai mult decât atât, curcuma ajută la reducerea colesterolului și oxidarea nivelurile de LDL.
Foloseşte-l la gatit sau bea lapte de curcuma.

Ulei de măsline

Uleiul de masline, ulei de măsline extra-virgin în special, este bun pentru sanatatea inimii. Este bogat in antioxidanti numite polifenoli, precum și grăsimi mononesaturate. Combinația unică de antioxidanți și grăsimi sănătoase ajuta la reducerea LDL și în a îmbunătăți nivelul de HDL. Acest lucru la rândul său ajută la reducerea acumularea plăcii bacteriene în artere.Imagini pentru ulei masline
Folosiți ulei de măsline extra-virgin pentru gătit și pentru a face sosuri pentru salate sănătoase. Puteți utiliza chiar ulei de masline in loc de unt în multe preparate alimentare.

Avocado

Imagini pentru avocado
Studiile arată că fructele de avocado pot ajuta la reducerea colesterolului LDL. Mai mult decât atât, avocado poate crește nivelul de HDL din organism.
În plus, fructele de avocado au vitamina E care previne oxidarea colesterolului, împreună cu potasiul, care ajută la scăderea tensiunii arteriale.
Puteți mânca un avocado pe zi. De asemenea, îl puteți folosi în loc de unt, pe pâine sau pâine prăjită. Avocado, de asemenea, merge bine în supe, sandwich-uri, salate și ca garnitura.

Pepene

Un fruct care este bun pentru artere este pepene verde. Un studiu din 2011 de la  Universitatea din Kentucky a descoperit ca pepenele verde ajuta la reducerea aterosclerozei (acumularea de placi in artere), la animale. Imagini pentru watermelon
În plus, aminoacidul L-citrulina găsit în pepene verde ajuta la scăderea tensiunii arteriale. El ajută extinderea vaselor de sânge prin stimularea producției de oxid nitric.
Mai mult decât atât, pepenele verde ajută la modifica lipidelor din sânge și scade acumularea de grăsime pe burtă, care, la rândul său, reduce riscurile asociate cu cumulare. Mănâncă 1 ceasca de pepene verde proaspăt sau bea un pahar de suc de pepene verde în fiecare zi pentru a menține arterele libere de placi și bucurați-vă de sanatate cardiovasculară.

Migdalele

Migdalele sunt foarte bune pentru inima, atunci când le mâncam cu moderatie. Un studiu publicat in 2002 in Jurnalul American Heart Association a constatat ca migdalele pot reduce LDL cu pana la 15 la suta. Aceste nuci au grăsimi polinesaturate și mononesaturate, care ajuta la reducerea LDL și cresc nivelul de HDL.Aceasta, la rândul său, reduce sansa de acumularea placi in artere. Mai mult decât atât, magneziul din migdale previne, de asemenea, formarea placii si mentine tensiunea arteriala în echilibru.Imagini pentru almond
The American Heart Association recomanda 3-5 portii de migdale in fiecare saptamana. O portie este egala cu un pumn de migdale. 

 Broccoli

Cercetatorii de la Imperial College din Londra spun că cel puțin 1 cana de broccoli pe zi poate preveni înfundarea arterelor. Aceasta leguma este bogata in sulforafan, care ajută proteina în a preveni formarea placii in artere. De asemenea, datorită conținutului ridicat de vitamina K, broccoli previne depunerea calciului in artere. În plus, este bogat in fibre, iar studiile au aratat ca o dieta bogata in fibre poate ajuta la scaderea nivelului tensiunii arteriale și colesterolului.Imagini pentru broccoli
Mananca 2-3 portii de broccoli in fiecare saptamana. O portie de broccoli este ½ ceasca de broccoli crud. Opteaza pentru broccoli la aburi.

Sparanghelul

Sparanghelul funcționează ca un alimentde curățare in artera mare. El ajută la producerea de glutation, un antioxidant care ajuta previne oxidarea care duce la artere infundate sau blocate.
Mai mult decât atât, acesta conține acid alfa-linoleic și acid folic, ambele prevenind rigidizarea arterelor.Imagini pentru asparagus
Poti prepara sparanghel la abur, prăjit, grill, în salate sau supe.

Un comentariu:

Rent a car Bucuresti spunea...

Alimentatia si stilul de viata sunt principalii factori pentru o viata sanatoasa.

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs