Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

Faceți căutări pe acest blog

13 ianuarie 2009

Insomnia de sarbatori

De cate ori nu ne-am propus ca, in cele cateva zile libere, de sarbatori sau la sfarsit de saptamana,  sa ne odihnim. Numai ca atunci, nu stim cum se face ca somnul nu vine deloc, iar perioada de odihna mult asteptata se transforma in nopti de insomnie si zile de oboseala. Ce-i de facut? Mai ales ca meniul specific sarbatorilor de iarna este destul de periclitant pentru sanatate si ne poate da tulburari digestive, insomnii, angoase nocturne, treziri dificile… Înainte de a da vina pe stress sau fatalitate, încercati sa adoptati obiceiuri sanatoase chiar si de sarbatori.

Evitati alimentele excitante
Consumarea, seara, a unor fructe sau legume bogate în vitamina C va poate împiedica sa dormiti. Evitati citricele, varza sau ardeii, pentru ca acestea contin vitamina C, cunoscuta pentru efectele sale energizante. Excludeti, de asemenea, din masa de seara, cafeaua, ceaiul negru, Coca Cola, deoarece cofeina stimuleaza sistemul nervos si îndeparteaza somnul.

Fara excese alimentare
O cina copioasa, cu alimente greu digerabile sau stropita din belsug cu alcool (mai mult de doua pahare) provoaca o anumita somnolenta, însa digestia dificila va avea efecte negative asupra somnului dvs., pe timpul noptii. Somnul zbuciumat, senzatia de greutate din stomac, balonarile si cosmarurile va vor însoti pâna în zori.

 Optiuni corecte:
*Pregatiti cu grija meniul
Gânditi din timp la ce veti manca si pregatiti un meniu echilibrat si usor. Acesta va favoriza adormirea rapida si va ameliora calitatea somnului.
*Mizati pe glucide
Acestea deschid poarta somnului. Gustul dulce provoaca senzatia de placere care favorizeaza secretia serotoninei, un acid aminat cunoscut pentru calitatea de a calma anxietatea. Glucidele determina secretia insulinei care, la rândul ei, elibereaza triptofanul, un precursor al serotoninei.
*Nu uitati proteinele
Carnea, pestele si ouale calmeaza apetitul si dau senzatia de satietate, fara a fi necesare în cantitati mari. Daca sunt consumate în exces în timpul cinei, au un efect negativ, conducând la cresterea temperaturii corpului si la întârzierea somnului. 

*Beti ceai sau lapte

Anumite ceaiuri favorizeaza calmarea, prin efectul de relaxare asupra sistemului nervos. Galbenelele, teiul si levantica îndeosebi sunt recunoscute pentru virtutile lor sedative.  Foarte eficiente si placute sunt sulfina si roinita. Încercati sa va obisnuiti sa luati cina la ore fixe si, pentru a dormi bine, mâncati cu cel putin doua ore înainte de culcare. Iar aceste obiceiuri pastrati-le si de sarbatori. Daca mâncati si mergeti imediat la culcare, digestia va fi greoaie si somnul dificil. Daca, în ciuda acestor sfaturi, meniul de sarbatori v-a creat probleme, împotriva insomniei beti o cana de lapte cald cu miere. Acest somnifer natural este foarte eficace si îsi face efectul în numai 20 de minute. Daca va confruntati cu probleme digestive, optati pentru o cina cât mai usoara: o farfurie de ciorba de legume verzi, o bucata de carne fara sos sau peste, un iaurt îndulcit, un ceai cu pâine prajita si brânza.

Mahmureala poate fi prevenita

Pentru a preveni astfel de stari deosebit de neplacute, este bine sa începeti sa luati, cu câteva zile înainte de petrecere, suplimente vitaminice. Vitamina B complex, 100 mg, trebuie luata chiar înainte de a trece "la atac", apoi mai luati înca o tableta în timp ce beti si înca una înainte de a va culca. Se recomanda si suplimentele de vitamina C, ca si cele ce contin cisteina.

Niciun comentariu:

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs