Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

2 mai 2009

O planta medicinala la moda:ECHINACEEA

Denumirea ştiinţifică - Echinacea angustifolia; specii înrudite E. purpurea  şi E. pallida, utilizate în medicina tradiţională. Există cel puţin 9 specii de echinacea.
Nu creste la noi spontan, dar a fost aclimatizata, si de aceea nu prea a fost cunoscuta. Acum este intens folosita pentru cresterea imunitatii. Echinacea este un remediu popular cunoscut in centrul SUA, de unde si provine - din Kansas, Nebraska şi Missouri. Planta a fost utilizată în medicina tradiţională a indienilor americani şi a fost preluata si de colonisti. În anii 1800, era considerata  purificator al sângelui, ca tratament pentru ameţeală şi antidot contra muscaturilor de şarpe-cu-clopoţei. În prima parte a secolului 20, extractele erau cunoscute antiinflamatoare si au fost uitate după descoperirea antibioticelor.
Efecte
Intern: imunostimulent, antibiotic, bacteriostatic, antiviral, diaforetic, depurativ mediu, analgezic usor, antitoxic. Extern: antiseptic, stimulent al imunitatii locale, cicatrizant.
Utilizare 
Extractele continuă să fie folosite pentru vindecarea plăgilor, acţionand din interior, şi pentru a stimula sistemul imunitar. Cercetarile din ultimii 10 ani s-au concentrat pe proprietatile immunostimulente ale acestei plante.
 Este utilizata, sub forma de diferite preparate, împotriva răcelilor şi a gripei, in infecţii şi o serie de alte maladii majore şi minore. Contine ulei esenţial, polizaharide, polyacetilen, betain, glicoside, sesquiterpeni şi caryofile, cupru, fier, tanini, proteine, acizi graşi şi vitaminele A, C şi E.
Există anumite dovezi ca echinacea (numai speciile purpurea şi pallida) este eficient în scurtarea duratei racelilor si gripelor, a febrelor, dar nu s-a dovedit daca le poate preveni.
- mentine un ridicat raspuns antiinflamator;
- sustine activitatea fagocitara a celulelor macrofage;
- sustine imunitatea;
- promoveaza un nivel sanatos al interferonului.

Descriere: E. angustifolia este o planta perena, cu frunze înguste şi cu tulpina robusta care creşte la 90 de cm în înălţime. Planta se termină cu flori colorate. Are gust înţepător, muşcător si provoaca furnicături ale buzelor şi limbii.
Reacţii adverse ale Echinacea 
Efectele secundare sunt rare. Pacienţii cu alergii, în special cei care se stiu alergici la musetel, la plante din familia Compositae, sunt predispusi. Mai pot aparea senzatii usoare de greaţă.   Echinacea purpurea şi pallida, luate pe cale orală, nu provoacă nici o reacţie adversă. Un număr total de 1231 de pacienţi cu probleme respiratorii şi infecţii urinare au luat echinacea pentru 4 -6 săptămâni, avand următoarele reacţii adverse: gust neplacut (1,7%); greaţă sau vărsături (0,48%), dureri abdominale, diaree, durere în gât (0,24 %). Administrarea parenterală a fost asociată cu reactii de tip-imunostimulator, cum ar fi frisoane, febră, slăbiciune musculară; 1 din 77 de pacienţi care au primit de 6.78 mg, 95% din plante şi 5% rădăcină au manifestat greaţă, nelinişte, agravarea simptomelor racelilor dupa 4 zile de la începerea  medicaţiei. Aceste simptome au fost suficient de severe pentru a necesita întreruperea tratamentului. Alte reacţii adverse raportate în studiile clinice au fost în principal cele de greaţă uşoară.
Atentie
Dozele prea mari au efecte inverse. Pentru că echinacea este imunostimulant, aceasta nu ar trebui să fie luate pentru mai mult de 2 (maximum 8) săptămâni consecutiv. De obicei, 7 - 14 zile este suficient.

Un studiu al Academiei Americane de Alergie, Astm şi Imunologie pe 23 de cazuri  de reacţie alergică la echinacea  au fost raportate. Din cele 23 de cazuri, 34% au fost atopice, 13% au fost nonatopic şi de 44% nu au furnizat aceste informaţii. Din alti 100 de pacienţi care nu  au luat niciodată echinacea, 20% au avut reacţii pozitive la testarea pe piele, ceea ce indică o hipersensibilitate destul de des intalnita fata de echinacea. Nu a fost nici un caz de anafilaxie, dar frecventa alergiilor a fost mult mai mare fata de cifrele indicate de producatori.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Mui bene

Anonim spunea...

Mi-au aparut bube "mancacioase" pe spate si mi s-a umflat buza de la o simpla cana de ceai cu echinaceea.
Au trecut dupa vreo doua ore.

VIATA spunea...

Anonim, este clar ca ati avut o reactie alergica.
La fel ca si musetelul, echinaceea este destul de alergena.
Eu am avut reactie alergica la aloe, desi folosesc multe plante, niciuna nu-mi mai crease necazuri.

Anonim spunea...

buna ! la niste analize de rutina mi-au spus ca am hepatita b am luat echinaceea 2 saptamani am intrerupt alte doua am repetat asa de 4 ori, impreuna cu echinaceea am luat si silimarina dar aceasta nu am intrerupto si dupa aceea am mers sa imi fac iarasi analizele si mi-au iesit perfecte si binenteles am tinut si regim alimentar

Anonim spunea...

Echinaceea poate deregla sistemul imun daca consumat-o sub forma 1 pliculet ceai/zi,maxim doua ocazional,desi la pliculete scrie ca trebuie 2-3 pliculete..sau cum am consumat-o eu nu a avut nici un efect asupra sistemului imun??pentru a avea un efect trebuie consumata 2-8 saptamani consecutiv 3 pliculete/zi??banuiesc ca merge si ocazional fara sa afecteze sistemul imun?multumesc.

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape