Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

20 ianuarie 2009

Tapova - un loc al legendelor


Imi aduc aminte de ceea ce-mi spuneau compatriotii mei despre Republica Moldova: si anume, ca este un loc anost, unde nu ai ce vedea sau, daca totusi vezi ceva, nu pot fi decat "monumentele" comunismului, ale indobitocirii treptate a poporului roman, a fratilor nostri de peste Prut. Cam asa suna o prezentare generala a Moldovei, prezentare care nu este in totalitate adevarata. Moldova este, poate, privita gresit, tocmai datorita intoxicarii noastre, de catre mass media romaneasca si internationala. Din fericire, mi s-a oferit ocazia sa merg in Republica Moldova, fapt care s-a petrecut in luna octombrie a acestui an. Am ramas uimit de ceea ce am vazut pe acele meleaguri si inca sunt usor bulversat, datorita faptului ca realitatea descoperita ”pe viu” nu este deloc asa cum mi-o inchipuiam eu. Atunci cand am plecat in aceasta excursie, obiectivul grupului nostru era sa vedem o localitate de frontiera, situata pe malul moldovenesc al Nistrului, pe nume Tapova. 

File de istorie si ... preistorie 
Scopul principal al grupului nostru era sa mearga la Manastirea Tapova si in cavernele sapate in roca calcaroasa din malul Nistrului, caverne care dateaza dinaintea erei noastre si care au fost, apoi, folosite de catre daci, ca altare de sacrificii umane. Ulterior, odata cu intrarea crestinismului pe meleagurile noastre, preotii si calugarii au gasit acest loc ca pe unul mistic, populandu-l si transforman-du-l in manastire, sapand astfel in piatra.

Biserica ortodoxa de rit vechi mentine vie flacara credintei.

Intr-adevar, asa cum am constatat si noi, Tapova este un loc prielnic pentru a te retrage pentru reculegere si odihna, care a fost folosit si caobservator, de catre domnitorul si Sfantul {tefan Cel Mare, pentru a evalua astfel manevrele tatarilor si ale altor armate invadatoare. Manastirea este incarcata de un mister aparte, localnicii povestindu-ne ca manastirea din piatra dateaza dinaintea lui Stefan Cel Mare si a fost folosita, apoi, de catre domnitor, ca loc de tratament pentru ostenii raniti in bataliile cu turcii si tatarii, dar si ca loc de rugaciune, pentru iertarea pacatelor. Se spune ca Stefan si soldatii sai veneau aici ca sa se curete de sangele varsat, din dorinta de a fi iertati de pacatul uciderii.

 Trecutul se intalneste cu prezentul
Noua manastire, reconstruita dupa anii '90, a fost ridicata pe ruinele vechii manastiri care fusese daramata de comunisti, prin anii '60. 
Se spune ca preotii si calugarii manastirii au fost deportati in Siberia, iar cei care s-au impotrivit au fost impuscati, pe malul Nistrului. 
Un lucru care m-a frapat este saracia acelei zone, dar si ospitalitatea locuitorilor Tapovei, ospitalitate care s-a pierdut in negura vremurilor, la noi. Am avut parte de o primire foarte calduroasa si grupul nostru se simtea ca unul de politicieni veniti intr-o misiune diplomatica pe acele meleaguri.

Parintele Staret ne-a primit cu inima deschisa, ca pe niste adevarati frati, bucurandu-se de venirea noastra. 


Parintele Staret ne-a primit ca pe niste frati romani, bucurandu-se enorm de venirea noastra si acordandu-ne o atentie deosebit.

Un loc de reculegere si energizare

 Acum, dupa ce v-am facut, pe scurt, prezentarea Tapovei si a Moldovei, va impartasesc si adevaratul motiv pentrun care am decis sa merg in Moldova, cu familia si prietenii. Va amintiti ca, mai inainte, va explicam aparitia si existenta cavernelor din piatra, caverne care salasluiesc o taina. 
Acele locuri au o incarcatura energetica deosebita, mai ales in anumite zone in care, paradoxal, se afla manastirea din piatra si chiliile aferente ei. 
In mod natural, nu se prea gasesc fluxuri telurice pozitive, ci doar negative, fluxuri care sunt date de incarcatura zonei (geografica si spirituala). 
Curios este faptul ca nu am descoperit noduri Hartmann in acea zona, ci doar fluxuri telurice de culoare alba, care urcau de jos in sus, dar si oblic. 
Cei care au o sensibilitate deosebita pot simti o vibratie de inalta frecventa, vibratie care iti curata campul energetic si te incarca, in acelasi timp. 

Vindecarea trupului si a spiritului 
Am descoperit ca in caverne sunt zone cu diferite semne (desenate pe tavan) care iti indica organul sau sistemul care corespunde corpului uman, si descoperim: semne pentru coloana vertebrala, semn pentru ochi, semn pentru inima, pentru cap (sistem nervos) etc. Intrand in zona unui semn, bolnavul poate simti, daca este atent sau receptiv, o vibratie, in organism, dar mai ales in organul sau zona carenecesita incarcare cu energie sau care este depolarizata energetic.
 Pentru mine, ca bioenergoterapeut, a fost o adevarata revelatie ce m-a umplut de energie si bucurie, marindu-mi astfel si raza campului energetic - fapt care ma determina sa merg si in 2007 la Tapova, pentru a ma reincarca si curata energetic, in mod natural. Beneficiile energiei pozitive telurice sunt nemarginite si, cu siguranta, daca avem deschiderea necesara intrarii in vibratie, putem vindeca orice afectiune energetica si nu numai.
Imi pare rau ca incursiunea grupului nostru a durat doar trei zile, dar in acest timp am vazut si am studiat cu atentie locurile indicate de localnici si de Staretul Manastirii Tapova. In final, dragi cititori, va spun ca aveti ce vedea in Republica Moldova! Nu numai comunism si saracie, ci si locuri frumoase, pline de spiritualitate, pe care le-am pierdut in negura timpului, dar le-am descoperit, cu bucurie, acum, alaturi de semenii nostri…

Moastele unor sfinti crestini se odihnesc in acest loc miraculos.

Loc destinat vindecarii afectiunilor articulare (reumatice, circulatorii) ale mainilor.  

In locuri special amenajate pentru tratarea unor afectiuni, oricine isi poate echilibra anumite zone ale corpului. De exemplu, cea a capului. 

 Zidurile batrane amintesc de vremurile in care Stefan cel Mare trecea si pe aceste meleaguri, inmpreuna cu ostenii sai. 
                                                                  Fotoreportaj realizat de Iliuta ONU

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Niciun comentariu:

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape