Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

Faceți căutări pe acest blog

25 ianuarie 2016

Strugurii şi sănătatea

Strugurii violeti, roșii, negri, albastru închis, galbeni, verzi, portocalii, roz - sunt un depozit de beneficii pentru sanatate, ajuta la prevenirea cancerului, la tratarea constipației și îmbunătăţesc vedere. Strugurii contin fibre, proteine, cupru, potasiu, fier, acid folic și vitaminele C, A, K și B2. Au proprietăți antioxidante, anti-inflamatorii și antimicrobiene, fiind bogaţi în fitonutrienti, în special fenoli și polifenoli. Strugurii au, de asemenea, conținut ridicat de apă și sunt bune pentru hidratare.
Iată primele 10 de beneficiile pentru sanatate ale strugurilor:

1. Protejeaza împotriva cancerului

Proărietăţile lor antioxidante și anti-inflamatorii ajuta la protejarea impotriva cancerului.Acestea previn stresul oxidativ cronic și inflamația cronică, doi factori importanți care cauzeaza cancerul şi îmătrânirea. În afară de reducerea riscului de cancer, strugurii, de asemenea, suprimă creşterea şi propagarea celulelor canceroase. Potrivit unui studiu din 2005 publicat in Jurnalul Agricole si chimie alimentara, strugurii conțin compuși fenolici naturali care prezintă proprietăți anticancerigene. Strugurii sunt deosebit de eficienti în reducerea riscului de cancer colorectal, pulmonar, de prostată și de sân. Resveratrolul compus gasit in pieliţele de struguri este un antioxidant puternic care ajută la protejarea pielii de razele UVB dăunătoare ale soarelui, reducând astfel riscul de cancer de piele. Pentru a reduce riscul de a dezvolta cancer, consumaţi struguri proaspeți sau sub formă de suc, mai bune decât suplimentele.

2. Stimulează activitatea creierului

Strugurii sunt de asemenea buni pentru sanatatea ta cognitivă. Consumul regulat poate imbunatati memoria si  previne declinul memoriei, la vîrstnici. Resveratrol din struguri creste fluxul de sange la nivelul creierului și îmbunătățește răspunsurile mentale. Strugurii pot întârzia chiar apariția bolilor neuronale degenerative, cum ar fi demența. De asemenea, strugurii previn deteriorarea creierului și radicalii liberi, care pot provoca boala Alzheimer. Potrivit unui studiu din 2009 publicat in British Journal of Nutrition,  suplimentarea cu suc de struguri imbunatateste functia de memorie la persoanele in varsta.

3. Reduc Colesterolul rău

Flavonoidele și antioxidanții din struguri reduc lipoproteinele ​​cu densitate joasa (LDL sau colesterolul "rau"), în timp ce duc la creșterea lipoproteinelor ​​cu densitate mare (HDL sau colesterolul "bun"). Potrivit unui studiu din 1999 de la Universitatea din Wisconsin Medical School, consumul regulat de suc de struguri violet imbunatateste functia endotelială și reduce susceptibilitatea colesterol LDL la oxidare, la pacientii cu boala coronariana. Mai mult decât atât, strugurii cresc nivelul de oxid nitric din sânge, care împiedică formarea cheagurilor de sânge și reduc riscul de infarct miocardic.

4. Îmbunătățește sistemul cardiovascular

Consumul de struguri sau de vin roșu oferă în mod regulat multe beneficii cardiovasculare, cum ar fi reducerea riscului de formare a cheagurilor de sange, prevenind deteriorarea vaselor de sange din inima si ajutand la menține presiunii arteriale sănătoase. De fapt, datorită conținutului lor ridicat de potasiu, bolnavii cu hipertensiune arterială pot mânca struguri pentru a anula efectele sodiului din organism. Potrivit unui studiu din 2009 publicat in Journal of Cardiovascular Farmacology, consumul uşor sau moderat de vin roșu din struguri de înaltă calitate reduce riscul de probleme cardiovasculare. Resveratrolul și proantocianidinele sunt compușii majori prezenti în struguri și vin roșu, care oferă beneficii cardiovasculare. În plus, proprietățile anti-inflamatorii din struguri previn inflamatia cronica si scad riscul de ateroscleroza și alte boli.

5. Alungă Oboseala

Strugurii sunt o gustare ideală, cu vitamine de înaltă calitate, precum și cu magneziu, fosfor, fier si cupru. Toate aceste elemente nutritive lucreaza impreuna pentru a stimula sistemul imunitar, asigura energie si lupta cu simptomele de oboseală. Mai mult decât atât, prin consumul de struguri puteți să vă păstrați nivelul de fier și minerale echilibrat. De asemenea, conținutul de carbohidrați ajuta la mentinerea sistemului muscular și nervos. Doar un pumn de struguri sau ½ pahar de suc de struguri iti poate da energie instant si te face sa te simti mai putin obosit.  Strugurii de culoare albă sunt cei mai buni pentru combaterea oboselii.

6. Imbunătățesc vederea

Strugurii protejeaza fotoreceptorii din ochi și ajuta la prevenirea degenerescentei maculare si a altor boli legate de ochi. Potrivit unui studiu din 2014 de la Universitatea din Bascom Palmer Eye Institute din Miami, strugurii ajuta la protejarea deteriorării retinei și asigura o ingrijire adecvata a ochilor. Mai mult decât atât, proprietatea lor anti-inflamatoare ajuta la reducerea nivelului de proteine ​​inflamatorii și crește numărul de proteine ​​de protecție la nivelul retinei. Mananca struguri sau suc de struguri în mod regulat, pentru a proteja retina de deteriorare și a avea o vedere buna ani de zile.

7. Tratează Constipația

struguri trata constipație
Fibra din struguri este compusă în principal din fibre insolubile, care stimulează producția de enzime digestive. În plus, pot ușura disconfortul digestiv, sunt bogati in apa si ajuta astfel la mișcările intestinului precum și la prevenirea indigestiei și iritarii. Când esti constipat, mananca un bol mic de struguri sau bea suc de struguri proaspăt, zi de zi. Dacă strugurii proaspeți nu sunt disponibili, manânca stafide înmuiate în apă, 1 sau 2 zile. Trebuie să mănânci stafidele înmuiate împreună cu apa, pe stomacul gol, dimineața.

8. stimulează imunitatea

Potrivit unui studiu din 2013 de la Universitatea de Stat din Oregon, strugurii rosii pot intensifica functia imunitara. Resveratroul gasit in struguri rosii joacă un rol esențial în stimularea sistemului imunitar și reduce riscul de raspunsuri imune necontrolate. Atunci când sistemul imunitar este puternic, este mai ușor pentru corpul tau să lupte impotriva bolilor si infectiilor. În plus, oferă mai multe substanțe nutritive vitale pentru un sistem imunitar sănătos, inclusiv vitamina C, fier si vitamina B6. 

9.Detoxifiere

struguri pentru detoxifiere
Strugurii sunt diuretici și, prin urmare detoxifianţi. Un nivel ridicat de toxine poate cauza oboseală cronică, slăbiciune, inflamații, tulburări digestive precum și problemele ale pielii. Strugurii au apă și  potasiu, care alunga toxinele printr-un flux sporit de urina. Ei au, de asemenea, un efect laxativ, datorită fibrei prezente în piele și semințe. Pentru detoxifiere, mananca struguri cu semințe, care conțin substanțele nutritive cele mai valoroase. Doar asigurați-vă că le mestecaţi bine, pentru o digestie mai ușoară.

10. Fac oasele puternice

Diferitele elemente nutritive din struguri ajuta la hranirea si intarirea oaselor. Nutrienți, cum ar fi cupru, fier, mangan, sunt importanti în formarea oaselor.

Niciun comentariu:

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs