Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

21 martie 2016

Alimenaţia şi ateroscleroza; cum putem fi mai sănătoşi

Arterele sunt vase de sange care furnizează oxigenul din sange de la inima, la diferite țesuturi din intregul organism. Fiecare artera este un tub muscular format din trei straturi:
  • Intima sau tunica internă (stratul interior)
  • Tunica medie (un strat de muschi care se ocupă de înalta presiune din inimă)
  • Tunica adventicială (tesutul conjunctiv care leagă arterele la nivelul tesuturilor din jur)

  • Cea mai mare artera este aorta. Ea are o rețea de artere mai mici, cunoscute sub numele de arteriolelor si capilare, care se extind pe tot corpul. Arterele sanatoase au pereții interiori netezi și sângele trece prin ele cu ușurință.

Atunci când placa se acumuleaza pe peretii interiori, arterele se îngroaşă și inhibă fluxul de sange. Placa este formată din diferite substanțe care circula in sange, ca grasimi, colesterol, calciu, deșeuri celulare și fibrină.
Persoanele care au un nivel ridicat de lipoproteine ​​cu densitate joasă (LDL sau colesterolul "rău") și niveluri scăzute de lipoproteine ​​cu densitate mare (HDL sau colesterolul "bun"), au un risc mai mare de a avea artere înfundate. Alti factori de risc sunt hipertensiune arterială, diabetul zaharat și fumatul.
Arterele infundate sau blocate pot duce la diferite probleme de sanatate, cum ar fi boala coronariana, boala arterei carotide, boală arterială periferică, infarct miocardic (atac de cord), și accident cerebrovascular (accident vascular cerebral). Multe alimente sunt deosebit de benefice pentru menținerea arterelor curate și îmbunătățirea sănătății inimii.
Usturoiul
Imagini pentru garlic
Un mod ușor de a curăța arterele natural este de a consuma usturoi . Potrivit unui studiu realizat la Centrul Cardiovascular din Mainz, Germania, cercetatorii au descoperit ca aportul regulat de usturoi poate ajuta la prevenirea întăriri aortei. Acesta imbunatateste starea de sanatate a arterelor prin reducerea nivelului de colesterol LDL. Mananca 1-4 catei de usturoi crud în fiecare zi. Puteți include, de asemenea, usturoiul în supe, tocane, caserole si sosuri pentru salate. Puteți încerca chiar un supliment de usturoi. Consultați medicul dumneavoastră pentru recomandări cu privire la suplimentele alimentare.

Rodia

Acest fruct exotic ajuta la curatarea arterelor. Potrivit unui studiu din 2005, publicat în Proceedings al Academiei Nationale de Stiinte, oamenii de stiinta cred că antioxidanții (în special vitamina C și polifenoli) din rodie stimuleaza productia de oxid nitric, care, la rândul său, ajută la menținerea sângelui fluid și arterele curate. Acest fruct poate reduce chiar formațiuni de placa deja existente în artere.Imagini pentru pomegranate
Puteți bea suc de rodie proaspăt extras sau faceţi salate de fructe și piureuri cu rodii în dieta dumneavoastră.
Notă: Deoarece sucul ​​de rodie poate să nu fie adecvat atunci când e luat cu anumite medicamente, cel mai bine este să se consulte medicul despre consumul acestui suc.

Somon

Somonul poate juca un rol esențial în menținerea arterelor libere de acumularea plăcii bacteriene. Acesta este bogat în acizi grași sănătoși omega-3 - acid docosahexaenoic (DHA) și acid eicosapentaenoic (EPA), care cresc nivelul de HDL colesterol, reduce nivelul trigliceridelor și reduce inflamația vaselor de sânge și formarea de cheaguri de sânge în artere. Acești acizi grași poate scădea chiar tensiunea arterială.Imagini pentru somon
The American Heart Association recomanda consumul de 2 până la 3 portii de somon, in fiecare saptamana. Opteaza pentru preparate la cuptor și grătar.

Curcuma

Condimentul curcuma este un agent puternic anti-inflamator, care poate ajuta la menținerea arterelor libere de orice fel de blocaj. Acesta conține curcumina, care scade inflamația, o cauză majoră ce duce la rigidizarea arterelor.Imagini pentru curcuma
Potrivit unui studiu din 2009 realizat de cercetatorii francezi, curcumina poate ajuta la reducerea depozitelor de grasime in artere cu aproape 26 la sută.
Ea are vitamina B6, care este importanta in mentinerea nivelurilor optime de homocisteina, care, în exces provoacă acumularea plăcii bacteriene și a vaselor de sânge. Mai mult decât atât, curcuma ajută la reducerea colesterolului și oxidarea nivelurile de LDL.
Foloseşte-l la gatit sau bea lapte de curcuma.

Ulei de măsline

Uleiul de masline, ulei de măsline extra-virgin în special, este bun pentru sanatatea inimii. Este bogat in antioxidanti numite polifenoli, precum și grăsimi mononesaturate. Combinația unică de antioxidanți și grăsimi sănătoase ajuta la reducerea LDL și în a îmbunătăți nivelul de HDL. Acest lucru la rândul său ajută la reducerea acumularea plăcii bacteriene în artere.Imagini pentru ulei masline
Folosiți ulei de măsline extra-virgin pentru gătit și pentru a face sosuri pentru salate sănătoase. Puteți utiliza chiar ulei de masline in loc de unt în multe preparate alimentare.

Avocado

Imagini pentru avocado
Studiile arată că fructele de avocado pot ajuta la reducerea colesterolului LDL. Mai mult decât atât, avocado poate crește nivelul de HDL din organism.
În plus, fructele de avocado au vitamina E care previne oxidarea colesterolului, împreună cu potasiul, care ajută la scăderea tensiunii arteriale.
Puteți mânca un avocado pe zi. De asemenea, îl puteți folosi în loc de unt, pe pâine sau pâine prăjită. Avocado, de asemenea, merge bine în supe, sandwich-uri, salate și ca garnitura.

Pepene

Un fruct care este bun pentru artere este pepene verde. Un studiu din 2011 de la  Universitatea din Kentucky a descoperit ca pepenele verde ajuta la reducerea aterosclerozei (acumularea de placi in artere), la animale. Imagini pentru watermelon
În plus, aminoacidul L-citrulina găsit în pepene verde ajuta la scăderea tensiunii arteriale. El ajută extinderea vaselor de sânge prin stimularea producției de oxid nitric.
Mai mult decât atât, pepenele verde ajută la modifica lipidelor din sânge și scade acumularea de grăsime pe burtă, care, la rândul său, reduce riscurile asociate cu cumulare. Mănâncă 1 ceasca de pepene verde proaspăt sau bea un pahar de suc de pepene verde în fiecare zi pentru a menține arterele libere de placi și bucurați-vă de sanatate cardiovasculară.

Migdalele

Migdalele sunt foarte bune pentru inima, atunci când le mâncam cu moderatie. Un studiu publicat in 2002 in Jurnalul American Heart Association a constatat ca migdalele pot reduce LDL cu pana la 15 la suta. Aceste nuci au grăsimi polinesaturate și mononesaturate, care ajuta la reducerea LDL și cresc nivelul de HDL.Aceasta, la rândul său, reduce sansa de acumularea placi in artere. Mai mult decât atât, magneziul din migdale previne, de asemenea, formarea placii si mentine tensiunea arteriala în echilibru.Imagini pentru almond
The American Heart Association recomanda 3-5 portii de migdale in fiecare saptamana. O portie este egala cu un pumn de migdale. 

 Broccoli

Cercetatorii de la Imperial College din Londra spun că cel puțin 1 cana de broccoli pe zi poate preveni înfundarea arterelor. Aceasta leguma este bogata in sulforafan, care ajută proteina în a preveni formarea placii in artere. De asemenea, datorită conținutului ridicat de vitamina K, broccoli previne depunerea calciului in artere. În plus, este bogat in fibre, iar studiile au aratat ca o dieta bogata in fibre poate ajuta la scaderea nivelului tensiunii arteriale și colesterolului.Imagini pentru broccoli
Mananca 2-3 portii de broccoli in fiecare saptamana. O portie de broccoli este ½ ceasca de broccoli crud. Opteaza pentru broccoli la aburi.

Sparanghelul

Sparanghelul funcționează ca un alimentde curățare in artera mare. El ajută la producerea de glutation, un antioxidant care ajuta previne oxidarea care duce la artere infundate sau blocate.
Mai mult decât atât, acesta conține acid alfa-linoleic și acid folic, ambele prevenind rigidizarea arterelor.Imagini pentru asparagus
Poti prepara sparanghel la abur, prăjit, grill, în salate sau supe.

16 martie 2016

Cum să trăim cu hernia hiatală

Hernia hiatala este o afecțiune în care o mică parte din stomac iese, printr-o deschidere, în membrana din cavitatea toracică. Diafragma este o foaie de mușchi care desparte pieptul de abdomen.
Herniile hiatale sunt mai frecvente la persoanele de peste 50 de ani și la obezi.
Cauza exactă a herniei hiatale este încă necunoscută, dar tesuturile de sustinere slabe poate fi un factor de favorizare. Alți factori sunt modificările legate de vârstă. Unele persoane s-au născut cu un hiatus neobișnuit de mare (deschiderea diafragmei).
Postura proastă, ridicarea de obiecte grele, obezitatea, fumatul excesiv și prea mult stres va expun la un risc mai mare.
O hernie hiatala mică rareori cauzeaza simptome. O hernie hiatala mare poate provoca arsuri la stomac, dureri în piept, dificultăți la înghițire, dureri abdominale, oboseală, eructații frecvente și senzație de plin după mese.
Un număr mic de cazuri poate necesita interventie chirurgicala.

Apa caldă

Consumul de lichide calde, dimineața și apoi efectuarea urmatorului exercitiu sunt o modalitate buna de a ajuta la ameliorarea afecţiunii.
  1. Imediat după trezire, în timp ce vă aflați încă în pat, beţi un pahar de apă la temperatura camerei sau ușor caldă. Aceasta va ajuta la relaxarea muschilor stomacului și a diafragmei.
  2. Apoi, în picioare, ridicați brațele direct de la coaste și îndoiți coatele astfel ca mainile să atingă pieptul. Acest lucru va ajuta întinde diafragmei și deschide hiatusul.
  3. Mai departe, te ridici pe degetele de la picioare cât mai mult posibil și apoi rapid în jos pe calcâiedumneavoastră. Fa acest lucru de mai multe ori la rând. Acest lucru va ajuta apa băută să tragă stomacul in jos.
  4. Apoi, în picioare cu bratele sus, să fac câteva respirații scurte și rapide cu gura deschisă timp de aproximativ 15 secunde. Gâfâind, se strânge diafragma înapoi și se închide gaura.
evita consumul de cafea, ceai, suc și apă rece.

Exerciții 

Ajuta la intarirea muschilor stomacului şi la mentinerea simptomelor de hernie hiatala sub control. Dacă sunt făcute regulat, exercitiile de intarire vizează muschii stomacului şi ajuta chiar la reducerea riscului de hernie hiatala.
  1. Culcă-te pe spate și îndoaie genunchii, astfel încât tălpile să stea pe podea.
  2. Ridica spatele și fesele de pe sol. Numai umerii si picioarele ar trebui să atingă podeaua.Stai în această poziție timp de câteva secunde.
  3. Coborâți-vă înapoi la podea ușor.
  4. Repetați întregul ciclu de 10 de ori pe zi.

Yoga

Yoga poate atenua, de asemenea, durerea si disconfortul cauzat de o hernie hiatala. 
  1. Stai cu spatele drept si bratele perpendicular pe sol. Păstrați-vă picioarele la lnivelul şoldului
  2. Ridica bratele drept deasupra capului.
  3. Indoiti corpul la un unghi de 45 de grade, aducând pieptul spre coapse. Păstrați bratele drepte  aliniate cu spatele, și  se întorc palmele către podea.
  4. Îndoiți ușor genunchii ca și cum aţi fi pe cale de a sta  pe un scaun.
  5. Apăsați greutatea spre podea. Țineți poziția pentru câteva secunde, luând mai multe respirații adânci.
  6. Apăsați omoplații spre spate, reduce coccisul spre podea și trage înspre abdomen. Stai in această poziție timp de cel puțin 30 de secunde și te concentrezi pe respiratie.
  7. Îndreaptă-te încet.
  8. Se repetă ciclul de câteva ori.
Evitați yoga care pune presiune pe abdomen, cum ar fi Cobra, Bow și Podul.

oțet de mere

Otetul de mere este un remediu excelent pentru hernie hiatala. Deși acid, oțet de mere produce un efect alcalin în organism.
  1. Adaugă 1 până la 2 lingurite de oţet crud, nefiltrat la un pahar de apa calda.
  2. Savurați-l încet înainte de mese.
  3. Fa acest lucru de fiecare dată când ai arsuri la stomac sau aciditate.

Scorţişoară

Acest condiment popular ajută si calmeaza stomacul, mai ales după masă. De asemenea, funcționează ca un antiacid natural.
  1. Adăugați ½ lingurita de scortisoara pudra la o cana de apa fierbinte.
  2. Acoperiti timp de câteva minute.
  3. Bea acest ceai încă cald, de 2 sau 3 ori pe zi.
În plus, include scorțișoară la gătit.

musetel

Musetelul, cunoscut pentru proprietatile sale anti-inflamatorii, este un remediu natural pentru hernii hiatale.
  1. Se amestecă 1 linguriță de mușețel uscat la o cană de apă fierbinte.
  2. Acoperiti timp de 5 minute.
  3. Se strecoara si se adauga miere, în funcție de gustul dumneavoastră.

  4. Savurați Încet o ceașcă de ceai de mușețel , de 4 ori pe zi, în special între mese.

     Bicarbonat de sodiu

    Bicarbonatul de sodiu este un antiacid natural. Se poate in caz de arsuri la stomac, cel mai comun simptom al herniilor hiatale.
    1. Mix ½ lingurita de bicarbonat de sodiu intr-un pahar cu apă.
    2. Bea-l imediat.
    3. Repeta după cum este necesar, dar evita consumul în exces.
    Evitați acest remediu dacă aveți hipertensiune arterială.
    Sfaturi suplimentare
    • Mananca mai multe mese mai mici pe tot parcursul zilei, decât mai puține mese mari.
    • Ia cina cu cel puțin 2 la 3 ore inainte de culcare ta.
    • Limitati consumul de alcool .
    • Nu fumați .
    • Ridica capul de pat la aproximativ 15 cm, pentru a preveni simptomele cum ar fi arsurile la stomac și aciditatea. 
    • Nu va întindeti sau va îndoiți, după masă.
    • Dupa ce ai mancat, fa o scurtă plimbare 
    • evita alimentele care declanseaza sau agraveaza simptomele
    • pierded in greutate, pentru a reduce presiunea asupra stomacului.

25 ianuarie 2016

Strugurii şi sănătatea

Strugurii violeti, roșii, negri, albastru închis, galbeni, verzi, portocalii, roz - sunt un depozit de beneficii pentru sanatate, ajuta la prevenirea cancerului, la tratarea constipației și îmbunătăţesc vedere. Strugurii contin fibre, proteine, cupru, potasiu, fier, acid folic și vitaminele C, A, K și B2. Au proprietăți antioxidante, anti-inflamatorii și antimicrobiene, fiind bogaţi în fitonutrienti, în special fenoli și polifenoli. Strugurii au, de asemenea, conținut ridicat de apă și sunt bune pentru hidratare.
Iată primele 10 de beneficiile pentru sanatate ale strugurilor:

1. Protejeaza împotriva cancerului

Proărietăţile lor antioxidante și anti-inflamatorii ajuta la protejarea impotriva cancerului.Acestea previn stresul oxidativ cronic și inflamația cronică, doi factori importanți care cauzeaza cancerul şi îmătrânirea. În afară de reducerea riscului de cancer, strugurii, de asemenea, suprimă creşterea şi propagarea celulelor canceroase. Potrivit unui studiu din 2005 publicat in Jurnalul Agricole si chimie alimentara, strugurii conțin compuși fenolici naturali care prezintă proprietăți anticancerigene. Strugurii sunt deosebit de eficienti în reducerea riscului de cancer colorectal, pulmonar, de prostată și de sân. Resveratrolul compus gasit in pieliţele de struguri este un antioxidant puternic care ajută la protejarea pielii de razele UVB dăunătoare ale soarelui, reducând astfel riscul de cancer de piele. Pentru a reduce riscul de a dezvolta cancer, consumaţi struguri proaspeți sau sub formă de suc, mai bune decât suplimentele.

2. Stimulează activitatea creierului

Strugurii sunt de asemenea buni pentru sanatatea ta cognitivă. Consumul regulat poate imbunatati memoria si  previne declinul memoriei, la vîrstnici. Resveratrol din struguri creste fluxul de sange la nivelul creierului și îmbunătățește răspunsurile mentale. Strugurii pot întârzia chiar apariția bolilor neuronale degenerative, cum ar fi demența. De asemenea, strugurii previn deteriorarea creierului și radicalii liberi, care pot provoca boala Alzheimer. Potrivit unui studiu din 2009 publicat in British Journal of Nutrition,  suplimentarea cu suc de struguri imbunatateste functia de memorie la persoanele in varsta.

3. Reduc Colesterolul rău

Flavonoidele și antioxidanții din struguri reduc lipoproteinele ​​cu densitate joasa (LDL sau colesterolul "rau"), în timp ce duc la creșterea lipoproteinelor ​​cu densitate mare (HDL sau colesterolul "bun"). Potrivit unui studiu din 1999 de la Universitatea din Wisconsin Medical School, consumul regulat de suc de struguri violet imbunatateste functia endotelială și reduce susceptibilitatea colesterol LDL la oxidare, la pacientii cu boala coronariana. Mai mult decât atât, strugurii cresc nivelul de oxid nitric din sânge, care împiedică formarea cheagurilor de sânge și reduc riscul de infarct miocardic.

4. Îmbunătățește sistemul cardiovascular

Consumul de struguri sau de vin roșu oferă în mod regulat multe beneficii cardiovasculare, cum ar fi reducerea riscului de formare a cheagurilor de sange, prevenind deteriorarea vaselor de sange din inima si ajutand la menține presiunii arteriale sănătoase. De fapt, datorită conținutului lor ridicat de potasiu, bolnavii cu hipertensiune arterială pot mânca struguri pentru a anula efectele sodiului din organism. Potrivit unui studiu din 2009 publicat in Journal of Cardiovascular Farmacology, consumul uşor sau moderat de vin roșu din struguri de înaltă calitate reduce riscul de probleme cardiovasculare. Resveratrolul și proantocianidinele sunt compușii majori prezenti în struguri și vin roșu, care oferă beneficii cardiovasculare. În plus, proprietățile anti-inflamatorii din struguri previn inflamatia cronica si scad riscul de ateroscleroza și alte boli.

5. Alungă Oboseala

Strugurii sunt o gustare ideală, cu vitamine de înaltă calitate, precum și cu magneziu, fosfor, fier si cupru. Toate aceste elemente nutritive lucreaza impreuna pentru a stimula sistemul imunitar, asigura energie si lupta cu simptomele de oboseală. Mai mult decât atât, prin consumul de struguri puteți să vă păstrați nivelul de fier și minerale echilibrat. De asemenea, conținutul de carbohidrați ajuta la mentinerea sistemului muscular și nervos. Doar un pumn de struguri sau ½ pahar de suc de struguri iti poate da energie instant si te face sa te simti mai putin obosit.  Strugurii de culoare albă sunt cei mai buni pentru combaterea oboselii.

6. Imbunătățesc vederea

Strugurii protejeaza fotoreceptorii din ochi și ajuta la prevenirea degenerescentei maculare si a altor boli legate de ochi. Potrivit unui studiu din 2014 de la Universitatea din Bascom Palmer Eye Institute din Miami, strugurii ajuta la protejarea deteriorării retinei și asigura o ingrijire adecvata a ochilor. Mai mult decât atât, proprietatea lor anti-inflamatoare ajuta la reducerea nivelului de proteine ​​inflamatorii și crește numărul de proteine ​​de protecție la nivelul retinei. Mananca struguri sau suc de struguri în mod regulat, pentru a proteja retina de deteriorare și a avea o vedere buna ani de zile.

7. Tratează Constipația

struguri trata constipație
Fibra din struguri este compusă în principal din fibre insolubile, care stimulează producția de enzime digestive. În plus, pot ușura disconfortul digestiv, sunt bogati in apa si ajuta astfel la mișcările intestinului precum și la prevenirea indigestiei și iritarii. Când esti constipat, mananca un bol mic de struguri sau bea suc de struguri proaspăt, zi de zi. Dacă strugurii proaspeți nu sunt disponibili, manânca stafide înmuiate în apă, 1 sau 2 zile. Trebuie să mănânci stafidele înmuiate împreună cu apa, pe stomacul gol, dimineața.

8. stimulează imunitatea

Potrivit unui studiu din 2013 de la Universitatea de Stat din Oregon, strugurii rosii pot intensifica functia imunitara. Resveratroul gasit in struguri rosii joacă un rol esențial în stimularea sistemului imunitar și reduce riscul de raspunsuri imune necontrolate. Atunci când sistemul imunitar este puternic, este mai ușor pentru corpul tau să lupte impotriva bolilor si infectiilor. În plus, oferă mai multe substanțe nutritive vitale pentru un sistem imunitar sănătos, inclusiv vitamina C, fier si vitamina B6. 

9.Detoxifiere

struguri pentru detoxifiere
Strugurii sunt diuretici și, prin urmare detoxifianţi. Un nivel ridicat de toxine poate cauza oboseală cronică, slăbiciune, inflamații, tulburări digestive precum și problemele ale pielii. Strugurii au apă și  potasiu, care alunga toxinele printr-un flux sporit de urina. Ei au, de asemenea, un efect laxativ, datorită fibrei prezente în piele și semințe. Pentru detoxifiere, mananca struguri cu semințe, care conțin substanțele nutritive cele mai valoroase. Doar asigurați-vă că le mestecaţi bine, pentru o digestie mai ușoară.

10. Fac oasele puternice

Diferitele elemente nutritive din struguri ajuta la hranirea si intarirea oaselor. Nutrienți, cum ar fi cupru, fier, mangan, sunt importanti în formarea oaselor.

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs