Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

Faceți căutări pe acest blog

30 iulie 2009

Vitaminele protejeaza functiile creierului

Un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, efectuat pe femei in varsta de peste 70 de ani, arata ca dozele crescute de vitamine C si E pot preveni declinul functiilor cognitive. Femeile care s-au tratat astfel si-au pastrat foarte bine abilitatile creierului, comparativ cu cele care nu au luat nimic. Efecte marcante s-au vazut la femeile care aveau un aport alimentar scazut de alpha-tocopherol; pe acestea, asocierea vitaminelor C and E le-au facut cu 2 ani mai tinere. Pentru cine a luat numai vitamina E sau numai vitamina C, efectul a fost mai slab, comparativ cu rezultatele obtinute prin asocierea celor doua vitamine. 
Alt studiu, de la Universitatea din Hawaii, efectuat pe un numar de 
3 385 barbati cu varste cuprinse intre 71 si 93 de ani, a demonstrat ca si-au pastrat abilitatile mintale cei care au luat suplimente cu antioxidanti, ca vitaminele C si E. Cei care au luat C si E cel putin o data pe saptamana prezinta un risc mai mic cu 88 % de a dezvolta degenerari vasculare, 4 ani mai tarziu. Persoanele neatinse de dementa si care au luat vitamine aveau rezultate mai bune cu 20% in rezolvarea unor teste de verificare a memorie si gandirii, fata de cei care nu au luat vitamine. Daca tot mai aveti probleme cu memoria, acestea se mai pot datora multor altor factori. Alt experiment, realizat pe 3000 de americani, cu varste intre 26 si 83 de ani, arata ca 1 din 5 prezinta deficiente de vitamina B12, si acestea se manifesta prin repetate pierderi de memorie. Observand si persoanele care au primit suplimente care contineau si vitamina B12, s-a vazut ca doar 1 din 12 persoane a mai prezentat deficiente. Vitamina B12 sintetica se absoarbe mai repede decat cea din proteine animale (carne). 
De asemenea, si vitamina B1 (tiamina) este importanta, caci contribuie la transformarea zaharurilor in energie. Daca aceasta lipseste, se reduce capacitatea creierului de utilizare a glucozei, ceea ce afecteaza functiile mentale. O deficienta severa de tiamina provoaca boala Alzheimer, oboseala, teama, dezordine in gandire, depresie, pierderi de memorie. 

Niciun comentariu:

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs