Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

Faceți căutări pe acest blog

3 martie 2009

Program de recuperare in guta


Guta este o tulburare a metabolismului protidic care se manifesta prin excelenta la oamenii in varsta, mai ales care au dus o viata sedentara, cu alimentatie bogata in carne, alcool si condimente.
Ea se carectarizeaza prin depunerea unor saruri ale acidului uric in jurul articulatiilor membrelor inferioare, la nivelul coloanei vertebrale, cu aparitia unei senzatii de arsura in timpul noptii, cu incalzirea si inrosirea pielii in zonele respective.
Criza incepe brutal noaptea, catre ziua cu dureri foarte mari. Degetul se umfla, devine rosu si cald. Guta cronca se caracterizeaza prin prezenta tofilor gutosi (umflaturi) localizati poiliarticular la pumn, maini, coate, picioare.

Semne clinice:
- durei articulare accentuate la miscare,
- deformari articulare, prezenta tofilor
- semne inflamatorii locale (durere, roseata, caldura, umflatura)

Obiective:
- inlaturarea sau diminuarea durerilor articulare
- prevenirea deformarilor articulare
- indepartarea tofilor (umflaturilor)
- combaterea inflamatiilor
- combaterea sedentarismului

Metode si mijloace de tratament:

1. Masaj relaxator la nivelul articulatiilor: pumni, maini, coate si picioare aplicat deasupra depozitelor gutaose
2. Crio-Masaj pentru inlaturatea inflamatiilor de la nivelul articuatiilor afecatate
3. Refloxoterapie:
- zonele glandelor suprarenale 5 min
- traseul rinichi, uretere, vezica urinara 10 min
- sistem limfatic 3 min
- segment corspondent celui afectat 5-10 min
4. Gimnastica medicala:

Ex 1: mers pe varfuri cu bratele sus, un min, apoi mers pe calcaie, un min
Ex 2: stand cu manile pe solduri: aplecarea trunchiului in plan anterior cu ducerea mainilor la ceafa cu inspir (1), revenire (2) cu expir de 10-15 ori cu pauza
Ex 3: sezand pe scaun, ridicare pe varfurile picioarelor, rularea talpilor pe sol si trecerea in sprijin pe calcaie, cu asezare pe scaun, se repeta de 10-15 ori
Ex 4: aceeiasi pozitie: ducera genunchiului stang piept, apoi a dreptului se repeta de 10 ori la fiecare picior
Ex 5: decubit dorsal, pedalare in aer ca la bicicleta, in reprize scurte de 20-30 sec fiecare, inercalate cu pauza de odihna
Ex 6: decubit dorsal, strangerea su desfacerea pumnilor timp de un min, miscarea se va face lent
Ex 7: decubit dorsal: flexii si extensii si rotatii ale gleznelor in ambele sensuri, se executa de 20-30 de ori in fiecare sens, intercalate cu pauze de 20-30 sec
Ex 8: mers pe varfuri, alternat cu mers pe calcaie (5-7) pasi timp de un min
Ex 9: pedalare la bicicleta ergometrica, 5-7 min cu viteza de 20-30 km la ora.        Ilie ONU

Niciun comentariu:

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs