Viata pamânteasca îi este data omului sa-si pregateasca vesnicia. (...) Viata de aici este doar o scoala în pregatirea noastra pentru viata vesnica. (Nicodim, Patriarhul României)
Aici veti găsi o mare parte din materialele apărute în revista Viata. Veţi găsi în cadrul unei pagini toate materialele apărute în legatură cu tema respectivă și informarea va fi mai simplă; sperăm să vă fim de folos, cu adevărat.

Faceți căutări pe acest blog

1 mai 2017

Alimente bogate in estrogeni naturali

Estrogenul este un hormon implicat în primul rând în dezvoltarea, maturarea și funcția sistemului reproducător feminin.
Fitoestrogenii sunt estrogeni naturali care se găsesc în unele alimente, care se pot lega de receptorii estrogenici din organism, ducând fie la un efect estrogenic, fie la un efect antiestrogen.
 Institutele Naționale de Sănătate afirmă că sunt necesare mai multe cercetări asupra fitoestrogenilor. Dacă sunt benefice sau dăunătoare pentru sănătate, este o problemă complexă, în funcție de starea dvs. de sănătate, de vârsta și de prezența sau absența unor bacterii intestinale vii.
 Unele beneficii posibile ale fitoestrogenelor sunt un risc scăzut de osteoporoză, de cancer de sân, simptome de menopauză și boli de inimă. Pe de altă parte, fitoestrogenii pot fi, de asemenea, considerați disruptori endocrini dăunători, cu potențialul de a întrerupe lactația, calendarul pubertății și comportamentul sexual specific. Ei pot, de asemenea, compromite fertilitatea și manipula hormonii. Cercetatorii sub-divizau fitoestrogeni in patru categorii majore.
Cele mai abundente surse de fitoestrogeni sunt isoflavonele. Celelalte trei surse de hrană ale fitoestrogenilor sunt lignanii, coumestanii și stilbenele.


 Isoflavone

Se găsesc în principal în leguminoase, în special boabe de soia și produse alimentare pe bază de soia. Se regăsesc și în alte leguminoase, și anume boabele de fasole, năut, mazăre, lămâie și alune. În plus, pot fi găsiți în tărâțe de grâu, orz, varză roșie, broccoli, ceai negru și verde și trifoi roșu.

 Lignani

Lignanii sunt o altă sursă de fitoestrogeni, cea mai mare cantitate fiind in semințele de in. Lignanii se găsesc și în cereale integrale, orz, afine, afine, dovlecei și morcovi. Potrivit Institutului Linus Pauling, semințele de susan sunt mai bogate în lignani, după semințe de in, urmate de șuncă, broccoli, caise, varză, căpșuni, tofu și pâine de secară.

 Coumestrol

 Florile de trifoi și soia sunt cele mai bogate într-un fitoestrogen numit coumestrol, un coumestan care se leagă de receptorii de estrogen. Varza de Bruxelles și spanacul conțin, de asemenea, coumestrol la un nivel inferior.

Resveratrol

 Resveratrolul este un fitoestrogen conținut în alimente cum ar fi struguri, vin, suc de struguri roșii, alune și unele fructe de pădure, inclusiv afine. Acest compus a fost studiat pentru posibilele sale proprietăți anti-cancerigene, dar efectul său ca fitoestrogen necesită mai multă cercetare. Cercetătorii unui studiu publicat în 2014 în "Medicina experimentală și terapeutică" au constatat că resveratrolul a avut un efect antitumoral asupra tumorilor hipofizare datorită efectului său antiestrogenic.
Acest lucru se datorează faptului că estrogenul ajută la dezvoltarea și progresia prolactinomului - o afecțiune în care o tumoare pe glanda pituitară determină supraproducția hormonului prolactină. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări deoarece efectul a fost dependent de concentrația de resveratrol și de durata tratamentului.

Niciun comentariu:

Vezi calendarul aztec pentru ziua in curs